گوگل 4 فاکتور اصلی و پایه ای برای رتبه بندی وب سایت ها دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

محبوبیت

وب سایت شما چقدر محبوب است؟ آیا ترافیک قابل توجهی دارد؟ آیا در وب سایت های دیگر در مورد وب سایت شما صحبت می کنند ؟ آیا شاخص های رسانه های اجتماعی نشان می دهند که وب سایت محبوبی دارید؟

معیارهای گوگل برای محبوبیت همانند جوامع انسانی است. در واقع یک وب سایت و یا برند که در خیلی از جاها در مورد آن صحبت می شود و یا از آن به عنوان مرجع استفاده می شود، قطعا یک وب سایت محبوب بین کاربران است و از منظر گوگل یک وب سایت محبوب شایستگی کسب رنبه ای برتر را دارد.

بنابراین بک لینک ها در واقع هنوز هم مهم هستند و اثر گذاری آن ها به زودی از بین نمی روند. ذکر ساده از نام تجاری شما در وب سایت های دیگر نیز کمک می کند.

ارتباط

آیا محتوای صفحه مورد نظر با عبارت جست و جو شده توسط کاربر همخوانی دارد؟ ایا از تصاویر مرتبط با محتوا و کلمه کلیدی در آن استفاده شده است؟ ایا عنوان مطلب با کلمه کلیدی انطباق دارد؟ آیا از کلمات هم خانواده ومرتبط با عبارت جست و جو شده در محتوا به کار رفته است؟ ایا کاربران به این صفحه با عبارت مد نظر لینک داده اند؟

موارد بالا از فاکتورهای گوگل برای تشخیص ارتباط محتوای صفحه با عبارت جست و جو شده است. البته امروزه گوگل در تشخیص مضمون محتوا بسیار پیشرفت کرده اما هنوز هم برای تشخیص دقیق مضمون محتوا به موارد بالا نیاز دارد.

تعامل کاربر با محتوا

آیا افرادی که روی لیست نتایج جستجو کلیک می کنند وارد صفحه می شوند از محتوای صفحه رضایت دارند؟ پس از کلیک کاربر، آیا آنها بلافاصله دکمه برگشت را می زنند و یا در واقع وقت خود را صرف مطالعه محتوا می کنند؟ آیا آنها به پایین صفحه می روند و روی لینک های داخلی، گزینه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی یا دکمه های تماس کلیک می کنند؟ آیا صفحه وب به سریع بارگذاری می شود؟ آیا با دستگاه های موبایلی سازگار است؟

بیشتر موارد بالا مربوط به طراحی سایت و تجربه کاربری می شود. یک محتوای کاربر پسند باید بتواند کاربر را با خود درگیر کند و گوگل با بررسی سیگنال های تعامل کاربر با محتوا، میزان رضایت کاربر از محتوا را اندازه میگیرد و صفحاتی که بتوانند تعامل خوبی با کاربر برقرار، شانس بیشتری برای کسب رتبه های برتر را دارند.

اعتماد

صفحه وب ، چقدر قابل اعتماد است؟ آیا این وب سایت کاملاً جدید است یا گوگل مدتی است که به آن توجه کرده است؟ آیا سرور وب سایت، قدرت و اعتبار لازم را دارد؟ آیا وب سایت هایی که به آن لینک داده اند، وب سایت های معتبری هستند؟ آیا کسب و کار در Google My Business  تأیید شده است؟

وب سایت های جدید به ندرت رتبه بالایی دارند و زمان میبرد تا کاربران و موتورهای جست و جو به آن اعتماد کنند. عمر دامنه، تعداد و کیفیت محتوا وب سات و همچنین اعتبار سایت هایی لینک دهنده تاثیر زیادی بر افزایش اعتبار یک وب سایت دارند.

البته فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که برای سئو سایت اهمیت دارند. وب سایت شما می بایست یک معماری عالی، سرعت سایت، قابلیت ایندکس، نقشه سایت، فایل robots.txt بهینه، ساختار صحیح URL و . را نیز داشته باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سئو می توانید مقالات آموش سئو وب وان (webone.co)  را مطالعه نمایید.

منبع : https://fararu.com/


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

جهان نما پژوهش نگار «آبسیم» آیه های وحدت افرا سازه پیپر دانلودر فرزاد هاشمی مودم 3G